دانلود گزارش کارآفرینی طرح کسب و کار

طرح گسب و کار طرح توجیهی گزارش کارآفرینی

دانلود گزارش کارآفرینی طرح کسب و کار

طرح گسب و کار طرح توجیهی گزارش کارآفرینی

پروژه کارآفرینی کارگاه تولید کیت CNG

با سلام خدمت دوستان گلم پروژه زیر بافرمت word در 53 صفحه تهیه بدون نیاز به ویرایش آماده چاپ میباشد.....

در حال حاضر میزان متوسط مصرف بنزین هر اتومبیل سواری در کشور روزانه در حدود 10 لیتراست که این میزان بیش از 4 برابر کشور انگلستان و بیش از 5,5 برابر کشور فرانسه است . در نیمه اول سال 1381 ، متوسط مصرف روزانه بنزین 50 میلیون لیتر و واردات بنزین و افزودنی های مربوطه بالغ بر 13 میلیون لیتر بوده است که با ادامه همین روند برای تامین بنزین مورد نیاز تا پایان سال 81 حدود یک میلیارد تومان واردات داشته ایم .این در حالی است که ظرفیت بنادر و ناوگان توزیع سوخت کشور برای تخلیه و توزیع این حجم از واردات بسیار نامحدود است .با توجه به روند تولیدات اتومبیل انتظار می رود تع د اد اتومبیل ها در سال 1400 بالغ بر 15 میلیون دستگاه باشد که بدین ترتیب میزان کسری بنزین در کشور طی 20 سال آینده بالغ بر 500 میلیارد لیتر خواهد بود .

 

پروژه کارآفرینی کارگاه تولید کیت CNG

فهرست مطالب


خلاصه طرح : 5

فصل اول 6

کلیات 6

مقدمه : 6

نام کامل طرح و محل اجرای آن : 8

محل اجرا : 8

مشخصات متقاضیان : 8

دلایل انتخاب طرح : 8

وضعیت و میزان اشتغالزایی : 9

تاریخچه و سابقه مختصر طرح : 9

CH4 10

اثر اجزاءمتشکله گاز بر مجموعه قطعات سیستم 10

آب : 10

دی اکسید کربن 11

سولفید هیدروژن 11

گوگرد : 11

بودار کننده گاز طبیعی (مرکاپتان ) : 11

گاز طبیعی فشرده :( CNG) 11

انواع کمپرسورها : 12

انواع مخزن های نگهداری گاز فشرده  : 12

مخزن هارا باتوجه به جنس مخزن ونیز درجه مقاومت آن در برابر فشار وعوامل محیطی به چهار گروه تقسیم میشوند : 12

1- مخزن تمام فلزی 12

2- مخزن کمر پیچ 12

3- مخزن تمام پیچ 13

4- مخزن مرکب 13

5- گاز طبیعی مایع شده 13

6- گاز طبیعی جذب شده 13

سیر تکاملی سیستم های گاز سوز: 14

نسل اول : 14

نسل دوم : 14

نسل سوم و چهارم : 15

ابعاد زیست محیطی استفاده از CNG در کشور 15

نام گذاری خودروها: 16

DEDICATED (OEM) 16

BI-FUEL 16

BI-FUEL/OEM 16

BI-FUEL/Retrofit 17

Dual-Fuel 17

قطعات کیت CNG و عملکرد اجزاء : 17

شیر مخزن گاز CNG 17

سیستم گردش هوا در مسیر لوله ها : 17

شیر سوخت گیری : 18

طرز کار شیر سوخت گیری : 18

لوله فشار قوی : 18

شیر برقی بنزین : 19

پیچ دستی شیر برقی بنزین : 19

رگولاتور فشار : 20

تبادل حرارتی : 20

شیر برقی گاز : 20

کلید انتخاب سوخت : 20

موتور پله ای 21

میکسر 21

اندازه گیر و سنسور فشار گاز : 22

فیلتر : 22

شماره تعرفه گمرکی 22

استانداردهای ملی و جهانی 22

آزمونها 23

آزمون نشتی : 23

آزمون عملکرد شیر قطع کن اصلی : 23

شیربرقی ها (قطع کن ها ) باید در شرایط زیر در وضعیت بسته قرار گیرند : 23

تخلیه  CNG از مخازن خودروها مطابق با استاندارد  NFPA 23

پرسنل انجام دهنده تخلیه مخزن باید عملیات زیر را انجام دهد : 23

قیمت تولید داخلی و جهانی محصول 24

موارد مصرف و کاربرد 25

کالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول 25

اثرات عمده تغییر سوخت خودرو به گاز طبیعی : 25

خواص و مزایای استفاده از گاز طبیعی : 26

سرعت پخش شعله : 26

خواص شیمیایی و تاثیر آن بر محیط زیست و عوامل انسانی: 27

در جدولهای زیر مقایسه ای بین دو سوخت گاز طبیعی و بنزین صورت گرفته است: 27

چگالی انرژی گاز طبیعی در مقایسه با دیگر سوختها : 28

میزان پخش آلاینده ها: 28

قابلیت اشتعال : 28

پخش یکنواخت تر در محفظه احتراق : 29

افزایش طول عمر کارکرد سیلندر موتور: 29

سبک بودن این گاز نسبت به هوا : 29

بعضی تولیدکنندگان و تحقیق کنندگان در رابطه با کیت  CNG 29

طبق آمار شرکت ملی گاز ایران تولیدکنندگان داخلی کیت CNG به شرح زیر می باشد : 31

بررسی روند واردات محصول از آغاز برنامه سوم تا نیمه اول سال 85 31

بررسی روند مصرف از آغاز برنامه 31

عملکرد پروژه ملی CNG در احداث جایگاه های گاز طبیعی فشرده در بخش دولتی 32

بررسی روند صادرات محصول از آغاز برنامه سوم و امکان توسعه آن 33

بررسی نیاز به محصول یا اولویت صادرات تا پایان برنامه چهارم 33

مجوز های قانونی : 34

مراحل صدور جواز تاسیس : 34

شرایط عمومی متقاضیان ( اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی ) دریافت جواز تاسیس 34

1-   اشخاص حقیقی 34

2-   اشخاص حقوقی 35

مدارک مورد نیاز: 35

اصلاحیه جواز تاسیس : 35

تعریف: 36

صدور پروانه بهره برداری : 36

مراحل صدور توسعه طرح : 36

فصل دوم 38

روش انجام کار 38

جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده : 38

پیشنهاد منطقه مناسب برای اجرای طرح 39

وضعیت حمایت های اقتصادی و بازرگانی 39

فصل سوم 41

امور مالی طرح 41

سرمایه گذاری ثابت طرح : 41

خرید دفتر کار : 41

هزینه محوطه سازی : 42

هزینه ساختمان سازی : 42

هزینه تاسیسات و تجهیزات عمومی : 43

هزینه ماشین آلات و تجهیزات : 43

وسایل اداری و خدماتی 44

وسایل نقلیه : 44

هزینه های قبل از بهره برداری 45

هزینه های پیش بینی نشده 45

هزینه سرمایه گذاری ثابت : 45

سرمایه در گردش : 45

هزینه حقوق و دستمزد : 46

هزینه آب – برق – سوخت – ارتباطات : 46

هزینه تعمیر و نگهداری : 47

هزینه استهلاک : 47

هزینه های متفرقه و پیش بینی نشده تولید 48

هزینه توزیع و فروش : 48

هزینه های ثابت و متغیر : 49

هزینه مواد اولیه : 50

فصل چهارم 51

جمع بندی – نتیجه گیری و پیشنهادات 51

نتایج حاصله از اجرای طرح : 51

 

خلاصه طرح :

در این طرح به بررسی تولید کیت CNG پرداخته شده است ، برای بررسی طرح از روش های آماری و اقتصادی و برآورد های مالی استفاده شده است ، این طرح شامل چهار فصل میباشد ، فصل اول به بیان کلیاتی از قبیل مقدمه ، تاریخچه ، مجوز های قانونی مورد نیاز ، وضعیت بازار ، میزان واردات و صادرات و ... پرداخته است ، فصل دوم به بیان روش انجام کار پرداخته است ، بازدید از واحد کاری مشابه ، نیروی انسانی ، نحوه تامین سرمایه و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، فصل سوم به بررسی طرح از دیدگاه اقتصادی پرداخته است ( طرح توجیهی یا BP ) ، عناوینی از قبیل نیروی انسانی مورد نیاز ، میزان سرمایه گذاری ، مواد اولیه مورد نیاز ، ماشین آلات مورد نیاز و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، در نهایت فصل چهارم به بیان نتیجه اجرای طرح می پردازد .

 


دلایل انتخاب طرح :

برای استفاده از CNG  به جای بنزین و گازوئیل درناوگان خودروهای کشور نیاز به سرمایه گذاری می باشد این سرمایه گذاری می بایست برای تامین و نصب ادوات تبدیل یک خودرو از بنزین سوز به CNG سوز و احداث جایگاه های توزیع CNG صرف گردد برای مثال کل هزینه سرمایه گذاری به ازای هر سواری شخصی حدود 85 دلار و برای یک تاکسی 1200 دلار می باشد این سرمایه گذاری ها برای هر خودرو سواری شخصی طی 1,6 سال برگشت خواهد شد . نرخ سود این سرمایه گذاری 64 % می باش د . در مورد تاکسی زمان برگشت سرمایه گذاری تنها 8,5 ماه و نرخ سود آن بالغ بر 135 % خواهد بود .

بررسی ها ی اقتصادی نشان می دهد که با گازسوز کردن یک تاکسی در سال 1381 هزینه های ناشی از سوخت مصرفی آن بیش از 4 میلیون ریال در سال کاهش خواهد یافت .

وضعیت و میزان اشتغالزایی :

تعداد اشتغالزایی این طرح 30 نفر میباشد .

تاریخچه و سابقه مختصر طرح :

گاز طبیعی   CNG:COMPRESSED NATURAL GAS

مقبولترین تئوری برای تشکیل گاز طبیعی تئوری منشا آلی است که تشکیل آنرا ناشی از مدفون شدن بقایای موجودات زنده در زیر زمین و تبدیلات شیمیایی آنها می داند .متان قسمت اصلی گاز طبیعی است .

 

CH4

گاز طبیعی عمدتا از متا ن تشکیل یافته است (معمو لا 88 تا 96 درصد مولی )و مابقی ترکیبات آن را سایر آلکانها (نظیر اتان پروپان ،بوتان )... با نسبتهای کم شونده تشکیل می دهد . سایر اجزایی که در گاز طبیعی یافت می شوند عبارتند از نیتروژن - دی اکسید کربن – آب اکسیژن ومقدار نا چیزی از روغنهای روان کننده (حاصل از کمپرسورها ) سولفور به صورت سولفید هیدروژن و سایر ترکیبات سولفور.

اثر اجزاءمتشکله گاز بر مجموعه قطعات سیستم

آب :

هنگامی که گاز طبیعی متراکم می شود .امکان تشکیل آب در سیلندر و لوله های ارتباطی بین اجزا سیستم خودروهای گاز وجود دار د . در هوای سرد (زمستان ) احتمال وقوع چنین پدیده ای می باشد که باعث خوردگی و همچنین تشکیل هیدرات می شود . میزان غلظت مجاز آب بین 5تا 10 میلی گرم در متر مکعب می باشد .

دی اکسید کربن

گازکربنیک ذخیره شده در سیلندرهای از جنس کربن استیل با آب واکنش داده و ممکن است تشکیل Feco در داخل سیلندرها شود .

سولفید هیدروژن

در هنگام حضور آب می تواند محلول اسیدی تشکیل داده وبا عث خوردگی روی استیلها می شود.

گوگرد :

به دلیل میزان انحلال اندک گوگرد در آب این عنصر نقش بزرگی در تشکیل ومیزان خوردگی

نخواهد داشت .

بودار کننده گاز طبیعی (مرکاپتان ) :

از آنجاییکه گاز طبیعی بدون بو می باشد ،شرکتهای توزیع کننده محلی مواد بوزای مرکاپیتان (نظیر ترشری بوتیل مرکاپیان ) را به علت رعایت ایمنی (آشکار ساختن حضور گاز )به آن اضافه می کنند

گاز طبیعی فشرده :( CNG)

در این روش گاز طبیعی تحت فشار در کپسولها و مخازن فلزی و محدوده فشارهای بالا  200 با ر نگهداری می شود .عمل فشرده سازی گاز توسط کمپر سوره ا ی مخصوص انجام می گیرد .

انواع کمپرسورها :

1- پیستونی : سازندگان اینگونه کمپرسورها بیشمار بوده و تکنولو ژی ساخت آنها شناخته شده ودر دسترس می باشد .امابا توجه به تعداد قطعات متحرک بالا در اینگونه کمپرسور ها هزینه نگهداری آنها قابل توجه است.

2- هیدرو لیکی : این کمپرسورها قطعات متحرک کمتر بوده ولی رنج ظرفیتی محدودتری دارند.


  هنگام خرید لطفا مشخصات و آدرس ایمیل خود را با دقت وارد کنید چون یک نسخه از لینک دانلود به آدرس ایمیل وارد شده هنگام خرید ارسال می شود . آدرس ایمیل با www. آغاز نمی شود .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.