دانلود گزارش کارآفرینی طرح کسب و کار

طرح گسب و کار طرح توجیهی گزارش کارآفرینی

دانلود گزارش کارآفرینی طرح کسب و کار

طرح گسب و کار طرح توجیهی گزارش کارآفرینی

کارگاه تولید میلگرد از ضایعات آهنی

با سلام خدمت دوستان گلم پروژه زیر بافرمت word در48  صفحه تهیه بدون نیاز به ویرایش آماده چاپ میباشد.....

فولاد ترکیب بسیار متنوعی از آهن، کربن و عناصر آلیاژی است به طوریکه میتوان با تغییر مقدار و نوع این عناصر، ترکیبات مختلف فولادی با خواصبسیار جالب و متفاوت را تولید نمود. اگرچه تاریخچه تولید فولاد به حدود 3000 سال قبل برمیگردد، ولی روشهای جدید جهت تولید محصولات فولادی در قرن 19 میلادی به کارگرفته شدند. توسعه تکنولوژی تولید فولاد در آن زمان، باعث تولید مقادیر بسیار زیاد این محصول گردید و در نتیجه کاربردهای جدیدی جهت استفاده از آن مثلاً در راهآهن و صنایع اتومبیل سازی به وجود آمد که از آن زمان تا به حال، دامنه کاربرد و تولید این محصول روزبه روز گسترش بیشتری یافته است.

 

پروژه کارآفرینی کارگاه تولید میلگرد از ضایعات آهنی

 

فهرست مطالب


خلاصه طرح : 4

فصل اول 5

کلیات 5

مقدمه : 6

نام کامل طرح و محل اجرای آن : 8

محل اجرا : 8

مشخصات متقاضیان : 9

دلایل انتخاب طرح : 9

وضعیت و میزان اشتغالزایی : 9

تاریخچه و سابقه مختصر طرح : 10

نام و کد محصولات 10

کد ISIC مربوط به این محصولات که در لوح فشرده وزارت صنایع آمده است عبارت است از: 10

شماره تعرفه گمرکی 12

شرایط واردات محصول 12

بررسی و ارائه استانداردهای موجود در مورد محصول 13

بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصول 13

بررسی کالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول 14

کشورهای عمده تولیدکننده و مصرف کننده محصول 14

شرایط صادرات 17

وضعیت عرضه و تقاضا 17

بررسی ظرفیت بهره برداری و روند تولید از آغاز برنامه سوم تاکنون 17

سازندگان ماشین آلات 19

بررسی وضعیت طرحهای جدید و طرح های توسعه در دست اجرا 19

وضعیت واحدهای در دست احداث 19

بررسی روند واردات محصول از آغاز برنامه سوم تا آخر سال 1385 21

بررسی روند مصرف از آغاز برنامه توسعه سوم تاکنون 23

بررسی روند صادرات از آغاز برنامه توسعه تا آخر سال 1385 24

جداول شماره 15 - میزانصادرات در سال های 81 تا 8 24

بررسی نیاز به محصول با اولویت صادرات تا پایان برنامه توسعه چهارم 25

روش دوم که روش مورد بحث ما نیز می باشد روش تولید میلگرد از ضایعات است.همان طور که گفته شد این روش تا حد زیادی مشابه روشاول می باشدو به شرح زیر است : 26

در جدول زیر این تقسیم بندی شرح داده شده است. 27

تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوژی های مرسوم در تولید 27

در بررسی تکنولوژی تولید میلگرد باید به نکا ت زیر توجه کرد : 28

مجوز های قانونی : 29

مراحل صدور جواز تاسیس : 29

شرایط عمومی متقاضیان ( اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی ) دریافت جواز تاسیس 29

1-   اشخاص حقیقی 29

2-   اشخاص حقوقی 30

مدارک مورد نیاز: 30

اصلاحیه جواز تاسیس : 30

تعریف: 31

صدور پروانه بهره برداری : 31

مراحل صدور توسعه طرح : 32

فصل دوم 33

روش انجام کار 33

جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده : 34

مشخصات نیروی انسانی مورد نیاز از لحاظ مفید بودن و توانایی کار : 34

برآورد حداقل ظرفیت اقتصادی طرح 35

پیشنهاد منطقه مناسب برای اجرای طرح 36

تحلیل های مرتبط به دسترسی به مواد اولیه 36

تحلیل های مرتبط به دسترسی به بازار مصرف 36

تحلیل های مرتبط به دسترسی به منابع نیروی انسانی 36

تحلیل مربوط به شرایط زیست محیطی 36

شرایط خاص و پیشنهاد منطقه مناسب 37

تعیین میزان آب ، برق ، سوخت ، امکانات مخابراتی و ارتباطی 37

میزان برق مصرفی : 38

میزان آب مصرفی : 38

میزان سوخت مصرفی : 38

وضعیت حمایت های اقتصادی و بازرگانی 38

حمایت های مالی: 39

فصل سوم 40

امور مالی طرح 40

سرمایه گذاری ثابت طرح : 41

خرید دفتر کار : 41

هزینه زمین : 41

هزینه محوطه سازی : 42

هزینه ساختمان سازی : 42

هزینه ماشین آلات و تجهیزات : 43

هزینه تاسیسات و تجهیزات عمومی : 43

وسایل اداری و خدماتی 43

ماشین آلات حمل و نقل درون/ برون کارگاهی 44

هزینه های قبل از بهره برداری 44

هزینه های پیش بینی نشده 44

هزینه سرمایه گذاری ثابت : 45

هزینه مواد اولیه: 45

فصل چهارم 46

جمع بندی – نتیجه گیری و پیشنهادات 46

تجزیه و تحلیل و ارائه جمع بندی و پیشنهاد نهایی در مورد احداث واحدهای جدید: 47

 

خلاصه طرح :

در این طرح به بررسی کارگاه تولید میلگرد از ضایعات آهن پرداخته شده است ، برای بررسی طرح از روش های آماری و اقتصادی و برآورد های مالی استفاده شده است ، این طرح شامل چهار فصل میباشد ، فصل اول به بیان کلیاتی از قبیل مقدمه ، تاریخچه ، مجوز های قانونی مورد نیاز ، وضعیت بازار ، میزان واردات و صادرات و ... پرداخته است ، فصل دوم به بیان روش انجام کار پرداخته است ، بازدید از واحد کاری مشابه ، نیروی انسانی ، نحوه تامین سرمایه و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، فصل سوم به بررسی طرح از دیدگاه اقتصادی پرداخته است ( طرح توجیهی یا BP ) ، عناوینی از قبیل نیروی انسانی مورد نیاز ، میزان سرمایه گذاری ، مواد اولیه مورد نیاز ، ماشین آلات مورد نیاز و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، در نهایت فصل چهارم به بیان نتیجه اجرای طرح می پردازد


دلایل انتخاب طرح :

در دنیای امروز صنعت فولاد به عنوان یکی از صنایع مادر و تعیین کننده مطرح می باشد و از اهمیت بسزایی برخوردار است. امروزه با توجه به رشد روز افزون صنعت و افزایش جمعیت جهان و به تبع آن افزایش نیاز بشر به فولاد و محصولات فولادی بر اهمیت آن ها روز به روز افزوده می شود. هنگامی که از میزان توسعه یافتگی کشورها سخن به میان می آید شاخصهایی را برای رتبه بندی و شناخت توسعه یافتگی در نظر میگیرند به عنوان مثال مصرف سرانه فولاد در هر کشور نشان دهنده وضعیت سرمایه گذاری ها و اجرای طرحهای عمرانی و بلاخره توسعه یافتگی است. این رسم دنیای ماست که سخت ترین ها در تعین انسانی ترین پدیده ها مانند توسعه موثر هستند و ایران هم در این جریان ناگزیر از کسب مراتب بالاتر تا بتواند ساکنانش را از مواهب توسعه بهره مند سازد .این شاخص برای ایران در سال 84 در حدود 200 کیلوگرم بوده و در سال 85 به 210 کیلوگرم می رسد به هر حال موقعیت ایران از لحاظ توسعه یافتگی نشان می دهد همچنان ظرفیت های فراوانی برای رسیدن به رتبه های بهتر وجود دارد که نتیجه آن افزایش مصرف روز افزون محصولاتی مانند فولاد است.

وضعیت و میزان اشتغالزایی :

تعداد اشتغالزایی این طرح 39 نفر میباشد


بررسی و ارائه استانداردهای موجود در مورد محصول

شماره استاندارد مختص میلگرد در موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران شماره 3132 می باشد.

بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصول

بر اساس اطلاعات موجود در بازار داخل میانگین قیمت هر کیلو گرم میلگرد در داخل کشور با توجه به عدم ثبات قیمت آن مخصوصا در هفته های اخیر و با توجه به طول ، نوع و قطر آن بین 6000 تا 8000 ربال میباشد.

همچنین در خصوص قیمت جهانی انواع میلگرد لازم به توضیح است که قیمت جهانی انواع میلگرد با توجه به اطلاعات سایت های معتبر صنعت فولاد و نورد در حدود 600 تا 700 دلار/ تن میباشد . معرفی موارد مصرف وکاربرد همان طور که میدانیم فولاد و محصولات فولادی شامل ورق، میلگرد، نبشی و پروفیل یکی از پر مصرف ترین کالاها میباشند. از بین محصولات ساخته شده فولادی میلگرد نیز از اهمیت خاصی بر خوردار است. میلگرد آجدار در پروژه های ساختمانی و عمرانی کاربرد فراوانی دارد . استفاده از این میلگردها در سازه های بتنی عمر مفید سازه را حتی تا دو برابر افزایش میدهد. این ویژگی از لحاظ اقتصادی بسیار مهم و شایان توجه است زیرا با صرف مقدار بسیار اندکی هزینه جهت تامین این نوع میلگرد در سازه های بتنی میتوان بهره وری را تا دو برابر افزایش داد لیکن کاربرد میلگرد ساده برخلاف میلگردهای عاجدار که در ساختمان سازی پروژه های عمرانی به کار میرود در صنایع پایین دستی فولاد کاربرد دارد و ابزارسازان و سازندگان محصولات صنعتی از این کالا استفاده میکنند.

بررسی کالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول

در بررسی کالا های جایگزین برای محصولات تولیدی صنعت فولاد که یکی از پر مصرف ترین محصولات در صنایع کشور است به طور کلی نمی توان کالایی را به عنوان جایگزین این محصولات در نظر گرفت که بتواند به عنوان تهدیدی برای محصولات این صنعت تلقی شود. پس میتوان نتیجه گرفت بازار مصرف محصولات فولادی و مخصوصا میلگرد تقاضای روز افزون خود را داراست و سهم بازار خود را حفظ می کند.

تنها مادهای که میتواند از لحاظ مقاومت و شکل پذیری جایگزین فولاد شود مواد پلیمری با تکنولوژی نانو میباشد که پایه نفتی دارند. تا آن زمان حداقل 35 سال زمان لازم داریم که کاهش شدید منابع نفتی را نیز باید در نظر گرفت.

کشورهای عمده تولیدکننده و مصرف کننده محصول

با توجه به انکه در مورد بزرگترین تولید کنندگان میلگرد در جهان اطلاعات موثقی در دسترس نیست در این قسمت به صورت کلی به آمار بزرگترین تولید کنندگان فولاد در جهان پرداخته شده است . در رده بندی سالانه برترین فولاد سازان جهان در سال 2005 مشخص شده که در این رده بندی متال استیل، در صدر جدول قرار دارد. کارخانه های متال استیل که مقر آن در هلند قرار دارد، در سال 2005 در کشورهای مختلف جهان حدود 492 میلیون تن فولاد تولید کردند. با توجه به آنکه متال استیل در سال 2005 از ادغام شرکتهای ال.ان.ام، آی.اس.جی، کریونستال و والین تشکیل شد، تولید آن نسبت به مجموع تولید شرکتهای یاد شده در سال 2004 16 درصد رشد همراه بوده است. آرسلور  )از کشور لوکزامبورگ(  که در سال 2004 بزرگترین فولادساز / با 46 جهان محسوب میشد، در سال 2005 در رده دوم قرار گرفته است. همچنین تولید آرسلور در سال 2005 حدود 0درصد کاهش همراه بوده است. / 47 میلیون تن بوده که البته نسبت به سال 2004 با 53 9 میلیون تن ، با / در سال 2005 ، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران  )ایمیدرو ( با تولید 4 چهار پله سقوط نسبت به سال 2004 در رده بیستوهشتم جهان قرار گرفته است. ایمیدرو عنوان بزرگترین فولاد ساز خاورمیانه را از آن خود کرده است. پس از ایمیدرو، اردمیر ترکیه با تولید 5 میلیون و 150 هزار تن فولاد در جایگاه دوم قرار دارد. الحدید عربستان سعودی با تولید 4میلیون و 190 هزار تن، سوم است و گروه عز از مصر با تولید 4میلیون و 160 هزار تن در مکان چهارم قرار دارد .جدول شماره 6- بزرگترین شرکتهای تولیدکننده فولاد در سال 2005 واحد: میلیون تن

 هنگام خرید لطفا مشخصات و آدرس ایمیل خود را با دقت وارد کنید چون یک نسخه از لینک دانلود به آدرس ایمیل وارد شده هنگام خرید ارسال می شود . آدرس ایمیل با www. آغاز نمی شود .

پروژه کارآفرینی کارگاه تولید شیلنگ های فشار قوی

با سلام خدمت دوستان گلم پروژه زیر بافرمت WORD در 56 صفحه تهیه بدون نیاز به ویرایش آماده چاپ میباشد.....

 دانلود پروژه کارآفرینی کارگاه تولید شیلنگ های فشار قوی

هر محصول ویژگی ها و مشخصات خاصی دارد که بیش از هر گونه بررسی فنی و مالی طرح ، لازم است این خصوصیات به درستی شناخته شوند . شناخت صحیح مشخصات و انواع مختلف محصول بدون تردید ، راهنمای مناسبی جهت تصمیم گیری های لازم در انتخاب روش و عملیات تولید و محاسبات بعدی مورد نیاز خواهد بود .

در این ارتباط یکی از موثرترین روش های قابل استفاده بکارگیری استانداردهای متون ملی و جهانی هر یک از محصولات می باشد . علاوه بر این جهت بررسی بازار لازم است که شماره تعرفه گمرکی (نامگذاری بروکسل) محصولات نیز مشخص گردد تا درباره روند واردات و صادرات محصول و مقررات آن شناخت لازم حاصل شود .

عنوان :پروژه کارآفرینی کارگاه تولید شیلنگ های فشار قوی

فهرست مطالب


خلاصه طرح : 4

فصل اول -  کلیات 5

1- 1 مقدمه : 6

1 – 2 نام کامل طرح و محل اجرای آن : 6

محل اجرا : 6

1 – 3 – مشخصات متقاضیان : 7

1 – 6  - وضعیت و میزان اشتغالزایی : 7

مجوز های قانونی : 7

مراحل صدور جواز تاسیس : 7

شرایط عمومی متقاضیان ( اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی ) دریافت جواز تاسیس 8

1-   اشخاص حقیقی 8

2-   اشخاص حقوقی 8

مدارک مورد نیاز: 9

اصلاحیه جواز تاسیس : 9

تعریف: 10

صدور پروانه بهره برداری : 10

مراحل صدور توسعه طرح : 11

فصل دوم -  روش انجام کار 12

گزارش مختصر بازدید از واحد ها تولیدی با خدماتی مرتبط با موضوع پروژه : 13

بازدید از کارخانه  تولید شیلنگ های فشار قوی 13

جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده : 13

فهرست تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز و برآورد قیمت آنها : 14

مشخصات نیروی انسانی مورد نیاز از لحاظ مفید بودن و توانایی کار (ارقام به میلیون ریال) : 15

روشهای بازاریابی و تبلیغات جهت ( جهت فروش  کالا ) 15

فصل سوم - امور مالی طرح 16

جدول 1  شماره تعرفه گمرکی 17

جدول 2 بررسی استانداردهای محصول 17

جدول 3 فرآیند تولید شیلنگ های فشار قوی 18

جدول 4 شرایط عملکرد سالانه واحد 18

جدول 5 ماشین آلات مورد نیاز واحد 19

جدول 6  نقشه استقرار ماشین آلات واحد تولیدی 20

جدول 7  نقشه جریان مواد 21

جدول 8 میزان برق مصرفی خط تولید 22

جدول 9 برق مورد نیاز تاسیسات 22

جدول 10  برق مورد نیاز واحد 23

جدول 11 تاسیسات آب و آب رسانی 23

جدول 12  سوخت مورد نیاز وسائل نقلیه 24

جدول 13 تاسیسات گرمایش و سرمایش 24

جدول 14 برآورد انرژی مورد نیاز طرح 25

جدول 15 مساحت سالن تولید 25

جدول 16 مساحت انبارها 26

جدول 17  مساحت تاسیسات ، آزمایشگاه و تعمیرگاه 26

جدول 18 مساحت ساختمان های اداری ، رفاهی و خدماتی 27

جدول 19  برآورد کلی مساحت ساختمان ها 27

جدول 20 برآورد زمین و محوطه سازی 28

نقشه جانمایی ساختمان ها 29

جدول 21 برآورد نیروی انسانی مورد نیاز طرح 30

جدول 22 برآورد مواد اولیه مورد نیاز 30

جدول 23 مقدار مورد نیاز هر ماده 31

جدول 24 برآورد مواد برای شیلنگ های مصارف هیدرولیک 32

جدول 25 جمع بندی نیاز سالانه مواد اولیه مصرفی 32

جدول 26 برنامه زمان بندی اجرای طرح 33

جدول 27 معرفی محصول 34

جدول 28 برآورد مقداری و ریالی مواد اولیه 34

جدول 29 برآورد مقدر ریالی انرژی مورد نیاز 35

جدول 30 برآورد نیروی انسانی و هزینه آن 35

جدول 31 برآورد هزینه های ماشین آلات  تولید 36

جدول 32 برآورد هزینه های تجهیزات و تاسیسات عمومی 37

جدول 33 برآورد هزینه های وسائل نقلیه عمومی و وسائل حمل و نقل 37

جدول 34 برآورد هزینه های لوازم و اثاثیه اداری 38

جدول 35 برآورد هزینه های زمین 38

جدول 36 برآورد هزینه های ساختمان سازی 39

جدول 37 برآورد هزینه های محوطه سازی 39

جدول 38 جمع بندی برآورد هزینه های زمین ف ساختمان و محوطه سازی 40

جدول 39 برآورد هزینه های قبل از بهره برداری 40

جدول 40 برآورد سرمایه ثابت 41

جدول 41 براورد سرمایه در گردش 41

برآورد سرمایه گذاری کل 42

جدول 42 نحوه تامین منابع و اخذ وام بانکی 42

جدول 43 برآورد هزینه های استهلاک 43

جدول 44 براورد هزینه های غیر عملیاتی 43

جدول 45 برآورد هزینه های نگهداری و تعمیرات 44

جدول 46 برآورد هزینه های عملیاتی 44

جدول 47 برآورد هزینه های ثابت تولید 45

جدول 48 برآورد هزینه های متغیر تولید 45

برآورد هزینه های کل تولید 46

محاسبه قیمت تمام شده 46

جدول 49 برآورد قیمت فروش 46

محاسبه فروش کل 47

محاسبه سود سالیانه 47

محاسبه هزینه تولید در نقطه سر به سر 47

محاسبه درصد تولید در نقطه سر به سر 48

نرخ بازگشت سرمایه 48

دوره بازگشت سرمایه 48

محاسبه حقوق سرانه 49

محاسبه فروش سرانه 49

محاسبه سطح زیر بنای سرانه 49

محاسبه سرمایه گذاری سرانه ثابت 50

نسبت ارزش افزوده ماشین آلات 50

درصد کارکنان تولید به کل کارکنان 50

نسبت سرمایه در گردش به سرمایه ثابت 51

محاسبه شاخص های بهره وری طرح 51

نسبت سود به فروش 51

نسبت سود به سرمایه ثابت 51

جدول 50 خلاصه جدول سود و زیان 52

فصل چهارم  -  جمع بندی – نتیجه گیری و پیشنهادات 53

نتایج حاصله از اجرای طرح : 54

 

خلاصه طرح :

در این طرح به بررسی تولید شیلنگ های فشار قوی پرداخته شده است ، برای بررسی طرح از روش های آماری و اقتصادی و برآورد های مالی استفاده شده است ، این طرح شامل چهار فصل میباشد ، فصل اول به بیان کلیاتی از قبیل مقدمه ، تاریخچه ، مجوز های قانونی مورد نیاز ، وضعیت بازار ، میزان واردات و صادرات و ... پرداخته است ، فصل دوم به بیان روش انجام کار پرداخته است ، بازدید از واحد کاری مشابه ، نیروی انسانی ، نحوه تامین سرمایه و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، فصل سوم به بررسی طرح از دیدگاه اقتصادی پرداخته است ( طرح توجیهی یا BP ) ، عناوینی از قبیل نیروی انسانی مورد نیاز ، میزان سرمایه گذاری ، مواد اولیه مورد نیاز ، ماشین آلات مورد نیاز و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، در نهایت فصل چهارم به بیان نتیجه اجرای طرح می پردازد .

گزارش مختصر بازدید از واحد ها تولیدی با خدماتی مرتبط با موضوع پروژه :

بازدید از کارخانه  تولید شیلنگ های فشار قوی

براساس هماهنگی های بعمل آمده در بازدید از کارخانه تولید شیلنگ های فشار قوی به بررسی سیستم ها و دستگاه ها و ماشین آلات موجود در کارخانه پرداختیم و سیستم مدیریت و روش های تامین مواد اولیه را در کارخانه مورد ارزیابی قرار دادیم ،

جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده :

ابتکار و نوآوری در کلیه رشته ها می تواند عامل پیشرفت  و توسعهقرار گیرد در بخش صنعت و در تولید شیلنگ های فشار قوی استفاده از ایده های نو و نوآوری و خلاقیت می تواند به عامل موفقیت تبدیل شود ، طراحی های گرافیکی تبلیغاتی یکی از عوامل پیشرفت و توسعه اقتصادی در کشور های صاحب سبک در صنعت می باشد ، الگوبرداری از این روشها برای معرفی کالا و محصولات می تواند به عنوان یک ایده نو مورد استقیال قرار گیرد .

هنگام خرید لطفا مشخصات و آدرس ایمیل خود را با دقت وارد کنید چون یک نسخه از لینک دانلود به آدرس ایمیل وارد شده هنگام خرید ارسال می شود . آدرس ایمیل با www. آغاز نمی شود .

پروژه کارآفرینی کارگاه تولید دوشاخه و سرپیچ

دوشاخه و سرپیچ براساس مشخصات مختلفی که دارا می باشند طبقه بندی می شوند . در ادامه به ترتیب ابتدا طبقه بندی سرپیچ و سپس دوشاخه ارائه می گردد .

سرپیچ ها :

سرپیچ ها دارای انواع و اقسام متعدد می باشند که با توجه به مسائل مختلفی می توان آن ها را طبقه بندی کرد . انواع طبقه بندی سرپیچ ها به قرار زیر می باشد :

1- برحسب جنس بدنه سرپیچ

2- برحسب میزان جریان اسمی

3- برحسب ولتاژ اسمی

4- برحسب درجه محافظت در برابر رطوبت

5- برحسب طریقه نصب

عنوان : پروژه کارآفرینی کارگاه تولید دوشاخه و سرپیچ

فهرست مطالب


خلاصه طرح : 3

فصل اول - کلیات 5

1- 1 مقدمه : 6

سرپیچ ها : 6

دوشاخه : 6

1 – 2 نام کامل طرح و محل اجرای آن : 7

محل اجرا : 7

1 – 3 – مشخصات متقاضیان : 7

1 – 6  - وضعیت و میزان اشتغالزایی : 7

مجوز های قانونی : 8

مراحل صدور جواز تاسیس : 8

شرایط عمومی متقاضیان ( اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی ) دریافت جواز تاسیس 8

1-   اشخاص حقیقی 8

2-   اشخاص حقوقی 9

مدارک مورد نیاز: 9

اصلاحیه جواز تاسیس : 10

تعریف: 10

صدور پروانه بهره برداری : 10

مراحل صدور توسعه طرح : 11

فصل دوم - روش انجام کار 12

گزارش مختصر بازدید از واحد ها تولیدی با خدماتی مرتبط با موضوع پروژه : 13

بازدید از کارخانه  تولید دوشاخه و سرپیچ 13

جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده : 13

فهرست تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز و برآورد قیمت آنها : 14

مشخصات نیروی انسانی مورد نیاز از لحاظ مفید بودن و توانایی کار (ارقام به میلیون ریال) : 14

روشهای بازاریابی و تبلیغات جهت ( جهت فروش  کالا ) 15

فصل سوم - امور مالی طرح 16

جدول 1  واحدهای تولید کننده دوشاخه و سرپیچ 17

ادامه جدول 1 18

جدول 2 واحدهای در دست اجرای دوشاخه و سرپیچ 19

جدول 3 میزان واردات سرپیچ لامپ از طریق تعرفه 00/61/8536 19

جدول 4 سطح کل زیربنای ساختمان ها در سال های 1391- 1381 در کشور  (میلیون متر مربع 20

جدول 5 پتانسیل مصرف انواع دوشاخه و سرپیچ در هر متر مربع – هزار عدد 21

جدول 6  میزان صادرات سرپیچ لامپ از طریق تعرفه 00/61/8536 21

جدول 7  نتیجه گیری بازار داخلی دوشاخه و سرپیچ 22

جدول 8  هزینه خرید زمین – میلیون ریال 23

جدول 9 آماده سازی محوطه – میلیون ریال 23

جدول 10  هزینه احداث ساختمان های بخش صنعتی و غیر صنعتی – میلیون ریال 23

جدول 11 هزینه تاسیسات – میلیون ریال 24

جدول 12 هزینه لوازم اداری و وسائل نقلیه – میلیون ریال 24

جدول 13  هزینه های قبل از بهره برداری – میلیون ریال 24

هزینه خرید تجهیزات و ماشین آلات اصلی مورد نیاز 25

جدول 14 کل هزینه های سرمایه گذاری ثابت – میلیون ریال 25

جدول 15 هزینه مواد اولیه مورد نیاز 26

جدول 16  نیروی انسانی مورد نیاز 26

جدول 17 میزان مصرف سالیانه آب ، برق و گاز 27

جدول 18  نتیجه گیری بازار داخلی دوشاخه و سرپیچ – هزار عدد 27

فصل چهارم - جمع بندی – نتیجه گیری و پیشنهادات 28

نتایج حاصله از اجرای طرح : 29

 


خلاصه طرح :

در این طرح به بررسی تولید دوشاخه و سرپیچ پرداخته شده است ، برای بررسی طرح از روش های آماری و اقتصادی و برآورد های مالی استفاده شده است ، این طرح شامل چهار فصل میباشد ، فصل اول به بیان کلیاتی از قبیل مقدمه ، تاریخچه ، مجوز های قانونی مورد نیاز ، وضعیت بازار ، میزان واردات و صادرات و ... پرداخته است ، فصل دوم به بیان روش انجام کار پرداخته است ، بازدید از واحد کاری مشابه ، نیروی انسانی ، نحوه تامین سرمایه و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، فصل سوم به بررسی طرح از دیدگاه اقتصادی پرداخته است ( طرح توجیهی یا BP ) ، عناوینی از قبیل نیروی انسانی مورد نیاز ، میزان سرمایه گذاری ، مواد اولیه مورد نیاز ، ماشین آلات مورد نیاز و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، در نهایت فصل چهارم به بیان نتیجه اجرای طرح می پردازد .

دوشاخه :

دوشاخه نیز به روش های مختلفی قابل تقسیم بندی می باشد :

1- برحسب درجه محافظت در برابر رطوبت

2- برحسب اتصال زمین

3- برحسب روش اتصال به هادی

انواع دوشاخه و سرپیچ کالایی قلمداد می شوند که مستقیماً توسط مصرف کنندگان بدون هیچ گونه تغییری در شکل و یا ماهیت آن ها مورد استفاده قرار گیرند . کاربرد عمده این قطعات در ساختمان سازی می باشد .

1 – 2 نام کامل طرح و محل اجرای آن :

تولید دوشاخه و سرپیچ

محل اجرا :


1 – 3 – مشخصات متقاضیان :

نام نام خانوادگی مدرک تحصیلی  تلفن

 

1 – 6  - وضعیت و میزان اشتغالزایی :

تعداد اشتغالزایی این طرح 23 نفر میباشد.

مجوز های قانونی :

تعریف: جواز تاسیس مجوزی است که جهت احداث ساختمان ، تاسیسات و نصب ماشین آلات بنام اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی (زراعی ، باغی ، شیلاتی ، دام و طیور، جنگل و مرتع)  صادر می گردد .

مراحل صدور جواز تاسیس :

1- پذیرش درخواست متقاضی صدور جواز تأسیس فعالیتهای صنعتی و تکمیل پرونده توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و یا مدیریت صنایع کشاورزی و روستائی استان .

2- بررسی پرونده از نظر مدارک و تطبیق با مصادیق والویتهای سرمایه گذاری در واحد صدور مجوز مدیریت صنایع کشاورزی و روستائی .

3-  تکمیل پرسشنامه جواز تاسیس ( فرم شماره یک ) توسط متقاضی

4- ارسال پرونده منضم به فرم شماره یک به اداره مربوطه بمنظور بررسی ، اصلاح و تائید فرم پرسشنامه جواز تاسیس با استفاده از اطلاعات طرحهای موجود ، طرحهای تیپ و تجربیات کارشناسی  و ارجاع  پرونده  به  مدیریت .

5- ارجاع پرونده توسط مدیریت به واحد صدور مجوز جهت مراحل صدور جواز تأسیس .

شرایط عمومی متقاضیان ( اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی ) دریافت جواز تاسیس 

1-   اشخاص حقیقی

-   تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران

-   حداقل سن 18 سال تمام

-   دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم

2-   اشخاص حقوقی

-   اساسنامه ( مرتبط با نوع فعالیت )

-   ارائه آگهی تاسیس و آگهی آخرین تغییرات در روزنامه رسمی کشور

مدارک مورد نیاز:

1- ارائه درخواست کتبی به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان یا مدیریت صنایع  کشاورزی و روستایی استان.

2-  اصل شناسنامه وتصویر تمام صفحات آن

3-  تصویر پایان خدمت یا معافیت خدمت سربازی

4-  تصویر مدرک تحصیلی و سوابق کاری مرتبط با درخواست

5-  یک قطعه عکس از هریک از شرکاء

6-  تکمیل فرم درخواست موافقت با ارائه طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی

7-  پوشه فنردار

8- درصورت داشتن شرکت ، ارائه اساسنامه ، آگهی تاسیس و روزنامه ، مرتبط با فعالیت مورد درخواست

اصلاحیه جواز تاسیس :

1- ارسال درخواست متقاضی توسط جهاد کشاورزی شهرستان (متقاضی) به مدیریت و ارجاع به واحد صدور مجوز.

2-  دبیرخانه در مورد تغییرات مدیریت ضمن بررسی اصلاحیه صادر و به اطلاع اداره تخصصی میرساند.

3-  دبیرخانه در موردی که نیاز به کارشناسی تخصصی دارد درخواست را به اداره تخصصی جهت بررسی و اعلام نظر ارجاع می دهد.

4-  اداره تخصصی پس از بررسی وتائید به دبیرخانه صدور مجوز ارجاع میدهد.

5-  دبیرخانه صدور مجوز پس از تائید مدیر اقدام به صدور اصلاحیه جواز تاسیس نموده و رونوشت آنرا به بخشهای ذیربط ارسال می نماید.

 

تعریف:

پروانه بهره برداری مجوزی است که پس از اتمام عملیات  ساختمان و تاسیسات و نصب ماشین آلات جهت تولید بنام اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی وسایر صنایع روستایی صادر می گردد.


دانلود پروژه کارآفرینی کارگاه تولید دوشاخه و سرپیچ

کارگاه تولید فندک آشپزخانه

به طور کلی خواص متنوع پلاستیک ها سبب شده که آنها در تمام صنایع بدون استثنا کاربرد فراوانی داشته باشند و این کاربردها روز به روز بیشتر و متداولتر شده و در شرایط بهتری جایگزین مواد طبیعی می شوند .

می توان پیدایش محصولات جدید و نیز ایجاد گسترش فرهنگ استفاده از چنین پدیده ای را نتیجه مستقیم ورود پلاستیک به عرصه زندگی روزمره دانست که به دلیل خواص مناسب امکان استفاده از چنین وسایلی را برای همگان فراهم آورده است.

نام کامل طرح و محل اجرای آن :

تولید  فندک آشپزخانه

 

کارآفرینی کارگاه تولید فندک آشپزخانه

فهرست مطالب


خلاصه طرح : 4

فصل اول 5

کلیات 5

مقدمه : 6

نام کامل طرح و محل اجرای آن : 6

محل اجرا : 6

مشخصات متقاضیان : 6

دلایل انتخاب طرح : 7

وضعیت و میزان اشتغالزایی : 7

تاریخچه و سابقه مختصر طرح : 7

فندک 7

طبقه بندی محصول 8

براساس یک نوع طبقه بندی دیگر فندک به سه دسته تقسیم میشود که در زیر توضیح داده شده است. 8

فندک های شعله ای خود به دو دسته تقسیم میشوند: 9

مشخصات فنی محصول 10

کد محصول 14

شماره تعرفه گمرکی 14

شرایط واردات 15

بررسی و ارائه استاندارد ملی 15

بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت داخلی و جهانی محصول 16

توضیح موارد مصرف و کاربرد 17

بررسی کالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر محصول 17

کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول 17

شرایط صادرات 18

وضعیت عرضه و تقاضا 19

بررسی ظرفیت بهره برداری و روند تولید 19

بررسی وضعیت طرح های جدید و طرح های توسعه در دست اجرا 19

بررسی روند واردات محصول از آغاز برنامه سوم 20

بررسی روند مصرف از آغاز برنامه 20

بررسی روند صادرات محصول از آغاز برنامه سوم 21

بررسی نیاز به محصول با اولویت صادرات تا پایان برنامه چهارم 22

بررسی اجمالی تکنولوژی و روشهای تولید و عرضه محصول در کشور 24

مجوز های قانونی : 24

مراحل صدور جواز تاسیس : 25

شرایط عمومی متقاضیان ( اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی ) دریافت جواز تاسیس 25

1-   اشخاص حقیقی 25

2-   اشخاص حقوقی 25

مدارک مورد نیاز: 26

اصلاحیه جواز تاسیس : 26

تعریف: 27

صدور پروانه بهره برداری : 27

مراحل صدور توسعه طرح : 28

فصل دوم 29

روش انجام کار 29

جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده : 30

مشخصات نیروی انسانی مورد نیاز از لحاظ مفید بودن و توانایی کار : 30

تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوژی های مرسوم 31

بررسی و تعیین حداقل ظرفیت اقتصادی طرح 31

میزان مواد اولیه مورد نیاز و محل تامین آن 33

پیشنهاد منطقه مناسب برای اجرای طرح 34

بررسی و تعیین میزان تامین آب، برق، سوخت، امکانات مخابراتی و ارتباطی 35

-آب 35

-  برق 36

الف ) برق مورد نیاز خط تولید و تأسیسات 36

ب ) برق روشنایی ساختما نها و محوطه 36

تأسیسات سوخت رسانی 37

وضعیت حمایت های اقتصادی و بازرگانی 37

حمایت تعرفه گمرکی (محصولات و ماشین آلات)  و مقایسه با تعرفه های جهانی 38

-  حمایت های مالی (واحدهای موجود و طرح ها ) بانکها و شرکتهای سرمایه گذار 39

فصل سوم 40

امور مالی طرح 40

سرمایه گذاری ثابت طرح : 41

خرید دفتر کار : 41

هزینه زمین : 41

هزینه محوطه سازی : 42

هزینه ساختمان سازی : 42

هزینه ماشین آلات و تجهیزات : 43

هزینه تاسیسات و تجهیزات عمومی : 43

هزینه حق انشعاب ها : 44

وسایل اداری و خدماتی 44

وسایل نقلیه : 44

هزینه های قبل از بهره برداری 45

هزینه های پیش بینی نشده 45

هزینه سرمایه گذاری ثابت : 45

فصل چهارم 46

جمع بندی – نتیجه گیری و پیشنهادات 46

نتایج حاصله از اجرای طرح : 47

 

خلاصه طرح :

در این طرح به بررسی کارگاه تولید فندک آشپزخانه پرداخته شده است ، برای بررسی طرح از روش های آماری و اقتصادی و برآورد های مالی استفاده شده است ، این طرح شامل چهار فصل میباشد ، فصل اول به بیان کلیاتی از قبیل مقدمه ، تاریخچه ، مجوز های قانونی مورد نیاز ، وضعیت بازار ، میزان واردات و صادرات و ... پرداخته است ، فصل دوم به بیان روش انجام کار پرداخته است ، بازدید از واحد کاری مشابه ، نیروی انسانی ، نحوه تامین سرمایه و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، فصل سوم به بررسی طرح از دیدگاه اقتصادی پرداخته است ( طرح توجیهی یا BP ) ، عناوینی از قبیل نیروی انسانی مورد نیاز ، میزان سرمایه گذاری ، مواد اولیه مورد نیاز ، ماشین آلات مورد نیاز و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، در نهایت فصل چهارم به بیان نتیجه اجرای طرح می پردازد .

دلایل انتخاب طرح :

امروزه در کشور ما به دلیل رونق صنعت پتروشیمی، ساخت انواع کالای مصرفی و نهایی نیز با رشد روز افزونی روبرو است. به دلیل تولید اکثر پلاستیک های پر مصرف در داخل کشور امکان تولید محصولات نهایی از این موارد فراهم شده است. به نظر  می رسد که با توجه به ضرورت عرفی استفاده از چنین وسیله ای و جای داشتن آن در فرهنگ مصرفی عده ای از افراد و طبقات جامعه میتوان به جای اقدام به ورود آن از کشورهای بیگانه و به هدر رفتن ارز مصرفی حاصل به برپایی واحد مشابه که به اندازه کافی دارای توجیه فنی و اقتصادی باشد، مبادرت ورزید.

وضعیت و میزان اشتغالزایی :

تعداد اشتغالزایی این طرح 29 نفر میباشد .

تاریخچه و سابقه مختصر طرح :

فندک

نام کالای مورد نظر فندک آشپزخانه می باشد و جزو کالاهای نهایی به حساب می آید . فندک وسیله ای است که برای تولید جرقه و شعله به کار برده می شود. کاربرد فندک عمدتا برای روشن کردن وسایل گازسوز و نفت سوز میباشد.