این گزارش کار در ۲۱ صفحه و با فرمت word تهیه شده است .
قسمتی از متن :
در این گزارش به بررسی سیستم سوئیچینگ می پردازیم. و به گفته کارشناسان کاملترین سیستم با قابلیت فراوان سرویسدهی میباشد پرداخته شده است. در اینجا جای دارد از استاد محترم دکتر شیرازی در راهنمایی و پیگیری امور کارآموزی و نیز از ریاست محترم مخابرات جناب آقای مهندس مؤذن و از کارشناسان محترم اداره مخابرات جناب آقایان مهندس برومند ـ مهندس قادری به جهت بذل عنایت ویژه در راهنمایی و ارائه اطلاعات لازم تشکر و قدردانی میگردد. و نیز از کارشناس محترم مرکز آموزش مخابرات خراسان جناب آقای مهندس نعمتی به جهت راهنمایی و ایجاد هماهنگیهای لازم تشکر و قدردانی میشود. امید است این گزارش مورد عنایت استاد محترم و استفاده خوانندگان قرار گیرد .
مقدمه :
طرح حاضر مطالعه امکان سنجی مقدماتی برای احداث کارخانه تولید لامپ کم مصرف Compact Fluorescent Lamps است. نیاز به صرفه جوئی در مصرف برق در دنیا و نقش این محصول در کاهش مشکلات زیست محیطی به همراه بازار در حال رشد آن در ایران و جهان، به همراه برنامه های بسیار مفصل سازمان های بین المللی و دولت ها برای تشویق مصرف کنندگان به استفاده از این محصول، نیاز به مطالعه و تاسیس کارخانه مربوط به آن را محسو س می سازد. اهمیت استراتژیک محصول به همراه نیاز به تامین بازار که در شرایط حاضر بخش عمده ای از آن از طریق واردات تامین می شود ، و احتمال فراهم شدن امکان صادرات به کشورهای همجوار از دیگر موارد توجیه شدن ایجاد کارخانه می باشد . نتایج بررسی های مقدماتی نشان می دهد که با احتساب هزینه های تولید و تخمین اندازه بازار هدف ، پیش بینی می گردد با سرمایه گذاری ثابت حدود 39600 میلیون ریال در دوره توسعه، طرح در سال های اولیه تولید به سوددهی رسیده و میزان باز ده داخلی محصول بیش از 53 درصد است.
پروژه کارآفرینی کارگاه تولید لامپ کم مصرف
فهرست مطالب
خلاصه طرح : 4
فصل اول 5
کلیات 5
مقدمه : 6
هدف : 7
نام کامل طرح و محل اجرای آن : 7
محل اجرا : 7
مشخصات متقاضیان : 7
دلایل انتخاب طرح : 8
وضعیت و میزان اشتغالزایی : 9
تاریخچه و سابقه مختصر طرح : 9
نام و کد محصولات 9
موارد مصرف و کاربرد 12
مزایای استفاده از لامپ های کم مصرف را می توان در موارد زیر مشاهده نمود 13
امکان انتخاب رنگ نور( آفتابی ، مهتابی، رنگی ) براساس کاربرد و نیاز مصرف کنندگان 13
استفاده از لامپ های کم مصرف در مکان های زیر توصیه نمی شود: 13
اهمیت استراتژیک محصول 14
لامپ های کم مصرف به دو دلیل عمده در جهان اهمیت استراتژیک دارند. 14
استاندارد های 16
کالاهای جایگزین 17
مطالعات مقدماتی بازار : 18
حجم بازار بین المللی و تولید کنندگان عمده 18
بازار داخلی و رقبای آن 20
واحدهای تولیدی داخلی و طرح های در دست اجراء 5 21
صادرات و واردات محصول و شرایط آن 23
بهای محصول 23
جمع بندی بازار 24
مجوز های قانونی : 25
مراحل صدور جواز تاسیس : 25
شرایط عمومی متقاضیان ( اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی ) دریافت جواز تاسیس 26
1- اشخاص حقیقی 26
2- اشخاص حقوقی 26
مدارک مورد نیاز: 26
اصلاحیه جواز تاسیس : 27
تعریف: 27
صدور پروانه بهره برداری : 27
مراحل صدور توسعه طرح : 28
فصل دوم 29
روش انجام کار 29
جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده : 30
فهرست ماشین آلات مورد نیاز : 30
مکان پیشنهادی برای اجرای طرح 31
نیروی انسانی مورد نیاز 31
حمایت های اقتصادی و بازرگانی موجود 31
ظرفیت تولید طرح و سهم از بازار 32
مشخصات فنی : 32
اجزاء تشکیل دهنده محصول 32
لامپ 32
سرپیچ 33
تکنولوژی لامپ های کم مصرف 34
مواد اولیه مورد نیاز و محل تامین آن 34
مواد اولیه طرح شامل مواد زیر می باشد 34
فصل سوم 36
امور مالی طرح 36
سرمایه گذاری ثابت طرح : 37
خرید دفتر کار : 37
هزینه ماشین آلات و تجهیزات : 38
سایر هزینه های ثابت 38
هزینه سرمایه گذاری ثابت : 39
سرمایه در گردش 39
برآورد هزینه های تولید 40
هزینه های تولید شامل هزینه مواد خام و سایر هزینه ها می باشد: 40
هزینه مواد خام 40
سایر هزینه های تولید 40
درآمدها 40
فصل چهارم 42
جمع بندی – نتیجه گیری و پیشنهادات 42
نتایج حاصله از اجرای طرح : 43
خلاصه طرح :
در این طرح به بررسی تولید لامپ کم مصرف پرداخته شده است ، برای بررسی طرح از روش های آماری و اقتصادی و برآورد های مالی استفاده شده است ، این طرح شامل چهار فصل میباشد ، فصل اول به بیان کلیاتی از قبیل مقدمه ، تاریخچه ، مجوز های قانونی مورد نیاز ، وضعیت بازار ، میزان واردات و صادرات و ... پرداخته است ، فصل دوم به بیان روش انجام کار پرداخته است ، بازدید از واحد کاری مشابه ، نیروی انسانی ، نحوه تامین سرمایه و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، فصل سوم به بررسی طرح از دیدگاه اقتصادی پرداخته است ( طرح توجیهی یا BP ) ، عناوینی از قبیل نیروی انسانی مورد نیاز ، میزان سرمایه گذاری ، مواد اولیه مورد نیاز ، ماشین آلات مورد نیاز و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، در نهایت فصل چهارم به بیان نتیجه اجرای طرح می پردازد
تاریخچه و سابقه مختصر طرح :
نام و کد محصولات
لامپ کم مصرف با کد آیسیک 3210 (32101100 ) و کد تعرفه 85393120 که در سال 1979 وارد بازارهای جهان شد یکی از محصولاتی است که به دلیل کاهش مصرف انرژی و مشکلات زیست محیطی موجود در جهان امروز اهمیت فراوانی یافته است.
اگرچه مزایای فراوان اقتصادی و زیست محیطی برای لامپ های کم مصرف عنوان شده اما رشد بازار آن به دلایل مختلف، از جمله وجود ماده سمی جیوه در تولید آن سریع نبوده و هنوز نتوانسته موقعیت مناسب مزیت های خود را به دست آورد.
اولین لامپ های روشنایی در سال 1802 میلادی ( 75 سال قبل از تولید کامل الکتریسیته توسط ادیسون ) توسط همفری داوی در انگلستان تهیه شد . این لامپ که با کمک باطری کار می کرد و از تارهای (فیلامنت ) پلاتینیوم برای ایجاد روشنایی استفاده می نمود ، علاوه بر آن که روشن ایی زیادی نداشت فیلامنت های آن نیز طول عمر بسیار کوتاهی داشتند . در طول دهه های بعد از آن تلاش های فراوانی انجام شده و لامپ های زیاد با استفاده از فیلامنت های گوناگون از جمله کربن ابداع شد اما هیچکدام طول عمر چندانی نداشتند.
در سال 1879 ادیسون پس از مدتها فعالیت با فیلامنت های مختلف ، با استفاده از کربن توانست اولین لامپ های معمولی با طول عمر مناسب را تهیه کند . در سال 1881 لویس لاتیمر لامپ هایی با فیلامنت کربنی کامل تر و حباب های بلوری اختراع نمود . در سال 1889 ادیسون اولین لامپ تجاری معمولی را برای استفا ده عموم اختراع و در واقع عصر الکتریسیته آغاز شد و نهایتاً در سال 1910 ویلیام داوید کولیج با استفاده از تنگستن ( فلزی از جنس کروم ) به عنوان فیلامنت ، لامپ های بادوام تر معمولی را به وجود آورد.
تلاش های فراوان بعدی عمدتاً برای تهیه لامپ هایی با گرمای کمت ر و مصرف انرژی پایین تر صورت گرفت و لامپ های هالوژن و فلوئور سن ت به وجود آمد و سرانجام لامپ های کم مصرف یا لامپ های فلوئور سنت فشرده ( کامپکت ) در دهه 1970 ساخته شد.
انرژی مصرفی در لامپ کم مصرف حدود 20 درصد لامپ های رشته ای است .لامپ کم مصرف در مقابل تغییر ات ولتاژ برق ورودی حساس نیست و افزایش ولتاژ بر عکس لامپهای رشته ای در طول عمر لامپ کم مصرف اثر چندانی ندارد. با اینکه میزان نور دهی لامپ کم مصرف و لامپ رشته ای تقریباً برابر است اما افت نور دهی لامپ کم مصرف در اواخر عمر به مراتب کمتر از لامپ رشته ای است . لامپ های کم مصرف در اثر کار گرم نمی شود در مقابل سرما و تغییرات درجه حرارت مقاوم بوده و در اثر ریزش باران نمی شکند . این لامپ ها نیازی به اتصالات متعدد نداشته و حجم لامپ مهتابی را ندارد.
از نظر مقایسه طول عمر ، عمر متوسط لامپ های رشته ای حدود 900 ساعت ، لامپهای مهتابی حدود جدید بین 10000 تا 16000 CFL 4000 ساعت و لامپ های کم مصرف 8000 ساعت است لامپ های ساعت عمر دارند.
هر چه تعداد دفعات خاموش و روشن شدن لامپهای کم مصرف کاهش یابد ، طول عمر آنها افزایش می یابد. بطوریکه حتی طول عمر بیش از 8000 ساعت با توجه به این مساله عنوان شده است.
از انواع لامپ کم مصرف ، لامپ های HID است که مزایای بیشتری نسبت به لامپ های فلورسنت کم مصرف دارند ، همچون کنترل نوری بهتر ، خروجی بیشتر ، حساسی ت کمتر برای استارت زدن و ایجاد حرارت کمتر با این وجود ، زمان بیشتری طول م ی کشد تا آنها برای روشن شدن، گرم و آماده شوند و زمان طولانی تری نیز برای روشن شدن مجدد بعد از خاموش شدن لازم دارند . معایب دیگر آنها اندیس ارائه رنگ کمتر و سوسوزدن در فرکانس 120 هرتز نیز می باشند.
لامپ های فلور سنت کم مصرف برای عمل کرد در محدوده حرارتی خاصی طراحی شده اند. حرارت در زیر این محدوده سبب تولید خروجی کمتری می شود . اغلب این لامپ ها برای استفاده در داخل ساختمان می باشند، اما هیچ مدلی برای استفاده محیط بیرون وجود ندارد . محدوده حرارتی لامپ های فلورسنت کم مصرف بر روی بست ه بندی آنها حک شده است . لامپ های فلورسنت کم مصرف برای نصب خارجی باید در تجهیزات برقی بسته قرار گیرد. لامپ های فلورسنت همچنین شامل یک مقدار میکروسکوپی جیوه هستند لذا برای جلوگیری از تماس با جیوه در موقع خرد شدن لامپ باید از یک محافظ استفاده شود.
با سلام خدمت دوستان گلم پروژه زیر بافرمت word در 47 صفحه تهیه بدون نیاز به ویرایش آماده چاپ میباشد.....
مقدمه :
هر محصول ویژگیها و مشخصات خاصی دارد که پیش از هر گونه بررسی فنی، مالی و اقتصادی طرح، لازم است این خصوصیات به درستی شناخته شوند. شناخت صحیحی از مشخصات و انواع مختلف محصول، بدون تردید، راهنمای مناسبی جهت تصمیم گیریهای لازم در انتخاب روش و عملیات تولید و محاسبات بعدی مورد نیاز خواهد بود.
در این ارتباط یکی از موثرترین روشهای قابل استفاده، به کارگیری استانداردهای مدون ملی و جهانی هر یک از محصولات می باشد. علاوه بر این جهت بررسی بازار لازم است تا شماره تعرفه گمرکی ( نامگذاری بروکسل ) محصولات نیز مشخص گردد تا درباره روند واردات و صادرات محصول و مقررات آن شناخت لازم حاصل شود.
پروژه کارآفرینی کارگاه تولید کانی تالک
فهرست مطالب
خلاصه طرح : 4
فصل اول 5
کلیات 5
مقدمه : 6
نام کامل طرح و محل اجرای آن : 7
محل اجرا : 7
مشخصات متقاضیان : 7
وضعیت و میزان اشتغالزایی : 7
تاریخچه و سابقه مختصر طرح : 8
نام و کاربرد محصول 8
طبقه بندی محصول 8
با توجه به مصرف و انواع گسترده این محصول طبقه بندی های مختلفی وجود دارد که مهمترین این طبقه بندیها عبارتند از: 8
مشخصات فنی محصول 9
مشخصات فنی انواع تالک: 9
- نوع اول : 9
- نوع دوم : 9
نوع سوم : 9
بسته بندی محصول 10
شماره تعرفه گمرکی محصول 10
استاندارد محصول 10
کالاهای قابل جانشین 13
بررسی بازار و قیمت فروش 13
بررسی روند تولید 14
بررسی روند مصرف 14
بررسی قیمت فروش محصول مشابه 15
پارامترهای مختلفی بر قیمت محصول موثر خواهند بود که برخی از پارامترهای مهم در ذیل شرح داده شده است: 15
مجوز های قانونی : 16
مراحل صدور جواز تاسیس : 16
شرایط عمومی متقاضیان ( اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی ) دریافت جواز تاسیس 17
1- اشخاص حقیقی 17
2- اشخاص حقوقی 17
مدارک مورد نیاز: 17
اصلاحیه جواز تاسیس : 18
تعریف: 18
صدور پروانه بهره برداری : 18
مراحل صدور توسعه طرح : 19
فصل دوم 20
روش انجام کار 20
جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده : 21
فهرست تجهیزات مورد نیاز و برآورد قیمت آنها : 21
مشخصات نیروی انسانی مورد نیاز از لحاظ مفید بودن و توانایی کار : 22
نیروی تولید: 22
نیروی غیر تولید : 22
مطالعات فنی : 22
معرفی روش های مختلف تولید 24
تشریح فرایند تولید منتخب 24
بررسی ایستگاهها، مراحل وشیوه های کنترل کیفیت 26
به طور کلی اهداف کنترل کیفیت را می توان به صورت زیر خلاصه کرد: 26
کنترل کیفیت مواد اولیه 27
کنترل حین تولید 28
کنترل نهایی 28
تعیین ظرفیت، برنامه تولید و شرایط عملکرد واحد 28
نقشۀ استقرار ماشین آلات 30
نقشه استقرار ماشین آلات طرح : 30
نقشۀ جریان مواد 31
نقشه جانمایی ساختمانها 32
فصل سوم 33
امور مالی طرح 33
سرمایه گذاری ثابت طرح : 34
خرید دفتر کار : 34
هزینه زمین - هزینه محوطه سازی - هزینه ساختمان سازی : 35
هزینه ماشین آلات و تجهیزات : 36
هزینه تاسیسات و تجهیزات عمومی : 37
وسایل اداری و خدماتی 37
ماشین آلات حمل و نقل درون/ برون کارگاهی 38
هزینه های قبل از بهره برداری 38
مجموع هزینه سرمایه گذاری ثابت : 39
برنامه تولید سالانه : 39
مقدار و ارزش مواد اولیه مصرفی : 40
هزینه تامین انواع انرژی : 40
هزینه خدمات نیروی انسانی 41
مجموع اقلام سرمایه در گردش: 41
کل سرمایه گذاری : 42
هزینه های تولید : 42
هزینه های ثابت : 43
هزینه های متغییر : 43
قیمت تمام شده محصول : 44
فصل چهارم 45
جمع بندی – نتیجه گیری و پیشنهادات 45
نتایج حاصله از اجرای طرح : 46
خلاصه طرح :
در این طرح به بررسی تولید کانی تالک پرداخته شده است ، برای بررسی طرح از روش های آماری و اقتصادی و برآورد های مالی استفاده شده است ، این طرح شامل چهار فصل میباشد ، فصل اول به بیان کلیاتی از قبیل مقدمه ، تاریخچه ، مجوز های قانونی مورد نیاز ، وضعیت بازار ، میزان واردات و صادرات و ... پرداخته است ، فصل دوم به بیان روش انجام کار پرداخته است ، بازدید از واحد کاری مشابه ، نیروی انسانی ، نحوه تامین سرمایه و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، فصل سوم به بررسی طرح از دیدگاه اقتصادی پرداخته است ( طرح توجیهی یا BP ) ، عناوینی از قبیل نیروی انسانی مورد نیاز ، میزان سرمایه گذاری ، مواد اولیه مورد نیاز ، ماشین آلات مورد نیاز و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، در نهایت فصل چهارم به بیان نتیجه اجرای طرح می پردازد .
کالاهای قابل جانشین
موادی که در صنایع مختلف می توانند جایگزین تالک شوند، متفاوت هستند . در صنایع سرامیک به جای تالک و پیروفیلیت می توان از کربنات کلسیم، دیاتومیت و کائولن استفاده کرد . در صنایع رنگ می توان از میکا به جای تالک استفاده کرد . در صنایع کاغذسازی، کائولن و کربنات کلسیم قابل ا ستفاده است . در صنایع پلاستیک رس ها، فلدسپات، میکا و لاستونیت و بالاخره در صنایع لاستیک سازی کربنات کلسیم، کائولن و سیلیس قابل جایگزین هستند.
بررسی بازار و قیمت فروش
بررسی امکانات فروش برای محصول تولید شده در هر واحد جدید صنعتی می تواند عامل بسیار موثری در ارزیابی موقعیت اقتصادی و آینده این گونه واحدها باشد. در این ارتباط با در نظر گرفتن ویژگیهای خاص هر صنعت، وضعیت تولیدات داخلی و میزان مصارف و نیازهای داخلی (بر مبنای ان واع کاربرد محصول ) مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد و با تعیین میزان کمبود تولید داخلی محصول، باید سهم قابل کسب بازار برای واحدهای جدید ارزیابی گردد.
از سوی دیگر ویژگیهای خاص هر صنعت، ممکن است امکانات ویژه ای را برای فروش و بازاریابی محصولات آن فراهم آورد که در هر مورد باید به طور جداگانه مورد بررسی قرار گیرد. در این قسمت مسائل فوق الذکر در ارتباط با امکانات فروش محصول جهت ارزیابی نهایی شاخصهای اقتصادی واحد مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد و قیمت فروش محصول مشابه بر مبنای نرخهای رسمی بازار ارائه خواهد گردید.
بررسی روند تولید
اساساً سه کشور عمده تولیدکننده چین، ایالات متحده امریکا و فنلاند بر تولید جهانی کانی های گروه تالک 3 میلیون تن و معادل 59 درصد از تولید جهانی تالک را در سال 1998 به خود / داشته و مجموعاً حدود 5 اختصاص داده اند . چین با تجاوز از دو میلیون تن، ایالات متحده امریکا با بیش از یک میلیون تن و فنلاند با حدود 495 هزار تن به ترتیب 32 درصد و 8 درصد از کانی های جهانی گروه تالک را در سال 1998 در اختیار داشته اند . بیشترین کاهش تولید تالک در چین اتفاق افتاده که از 4 میلیون تن در سال 1997 به دو میلیون تن در سال 1998 رسید . بیشترین رشد تولید در کشورهای استرالیا و فنلاند اتفاق افتاد، به طوری که تولید فنلاند از 435 هزار تن به 495 هزار تن در سال 98 و تولید استرالیا از 186 هزار تن به 200 هزار تن رسید.
بررسی روند مصرف
تنوع و گستردگی در پراکندگی تالک و دسترسی آسان به آن، باعث استفاده روزافزون تالک در دنیا گردیده است. از طرف دیگر مصارف و کاربردهای تالک در صنایع مختلف و قیمت مناسب آن باعث شده تا همچنان جایگاه تالک به عنوان یک کانی صنعتی مناسب در صنایع مختلف حفظ گردد . بی شک کشور ایران هم یکی از کشوره ای غنی در زمینه کانسارهای دگرسانی است . کشف ذخایر جدید در جهت بهره برداری و افزایش کیفیت و خلوص ماده معدنی در زمینه فرآوری تالک و در نهایت چگونگی ایجاد ارزش مناسب و بیشتر، همگی از جمله دغدغه هایی است که باید در برنامه ریزی های جدید مد نظر قرار گیرد . چرا که با توجه به توزیع زمین شناسی تالک در اکثر کشورهای جهان، کشور ما می تواند در عرصه صادرات این محصول به کشورهای همسایه موفق باشد و محصول با کیفیت بهتر و هزینه تمام شده کمتری را در اختیار مشتری قرار دهد.
بررسی قیمت فروش محصول مشابه
پارامترهای مختلفی بر قیمت محصول موثر خواهند بود که برخی از پارامترهای مهم در ذیل شرح داده شده است:
- قیمت مواد اولیه مصرفی که یکی از مهمترین هزینه های متغیر ت ولید می باشد و نقش عمده ای را در تعیین قیمت تمام شده محصول دارد.
منطقه جغرافیایی احداث واحد به خصوص از لحاظ دسترسی به منابع تامین مواد اولیه و کانونهای مصرف محصول، هزینه های مربوط را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
نوع تکنولوژی مورد استفاده از طریق تاث یر بر سرمایه گذاری ، کیفیت محصول تولیدی و میزان ضایعات و … بر قیمت فروش محصول موثر خواهد بود.
هزینه نیروی انسانی مورد نیاز تاثیر مستقیم در هزینه های متغیر تولید و قیمت تمام شده محصول دارد.
ظرفیت تولید واحد بر روی قیمت فروش محصول موثر است، به این ت رتیب که افزایش ظرفیت تولید از طریق سرشکن نمودن هزینه های سربار باعث کاهش قیمت تمام شده محصول می گردد.
با توجه به نکات فوق، قیمت فروش محصول تولید شده علاوه بر این که می بایست هزینه های تولید را تامین نماید، باید در حدی باشد که بتوان سهمی از بازار را بدست آورد.
همچنین در صورتی که صادرات محصول تولیدی نیز مد نظر قرار گیرد، قیمت گذاری باید به نحوی باشد که رقابت با تولیدکنندگان خارجی امکان پذیر باشد
هنگام خرید لطفا مشخصات و آدرس ایمیل خود را با دقت وارد کنید چون یک نسخه از لینک دانلود به آدرس ایمیل وارد شده هنگام خرید ارسال می شود . آدرس ایمیل با www. آغاز نمی شود .